Зміст:
Види покрівлі з заліза
Хоча металеві покрівлі і вважаються дуже довговічними, проте по ходу їх експлуатації періодично потрібен поточний ремонт — заміна пошкоджених ділянок покриття. Під час цього монтуються латки, усуваються тріщини, проводиться фарбування.
Для виготовлення металевої покрівлі може використовуватися оцинковане залізо, титан-цинк, алюміній або мідь. Щоб захистити покрівельне залізо від корозії, на них наносять фарбу, оксиди металів або спеціальні полімери.
Ремонту металевої покрівлі передує підготовка її поверхні. Першим ділом видаляється пил, іржа та інші забруднення: для цих цілей використовується мітла та щітка. Чистка іржавих місць проводиться щітками з металу, з обов'язковим прибиранням утвореного пилу. Також поверхню оглядають на предмет наявності тріщин і пробоїн: зазвичай це результат необережного поводження з лопатою під час прибирання снігу з даху.
Виконуючи ремонт даху приватного будинку своїми руками, огляд поодинці проводити незручно, бажано заручитися підтримкою мінімум одного помічника. Одну людину ставлять на горище, давши їй довгу палицю, друга знаходиться поверх покрівлі, маючи при собі крейду. Зсередини набагато зручніше виявляти отвори, про що помічник з палицею повідомляє стуком з металевого листа. Для подібної процедури найбільш підходять сонячні дні, що дасть можливість помітити навіть маленькі дірочки. Напарник на покрівлі відразу ж зазначає місце дефекту крейдою. По завершенні обстеження всієї площі покрівлі можна переходити до усунення виявлених вад.
Локальний ремонт металевої покрівлі від протікання здійснюється за допомогою латок двох типів: по ширині картини та проміжні. Першим способом усуваються дефекти на площині, у другому – в гребенях або поруч з ними. Як латки використовуються листи з потрібним запасом на розмір місця зносу (припусків потрібні для з'єднання). Пошкоджену ділянку розкривають і оснащують латкою, з'єднуючи зі старим покриттям. Якщо ремонтуються пологі схили, то з'єднувальні ділянки можна обробити пропоєм.
Перед монтажем латки покривають оліфою, а після укладання фарбують стійким до атмосферних впливів засобом. Таким же чином необхідно обробити з'єднувальні ділянки, щоб уникнути їх іржавіння. Якщо розмір пробоїни не перевищує 200 мм, для виготовлення латки використовується брезент, мішковина або щільна тканина. Щоб закрити невеликий отвір до 30 мм, застосовується гарячий бітум, сурикова замазка або спеціальна мастика. Навколо дефекту необхідно зачистити ділянку 30-40 мм, з подальшою двосторонньою промазкою.
Латки з тканини та мішковини просочуються рідкою масляною фарбою, у складі якої є натуральна оліфа з подрібненим свинцевим або залізним суриком. Тканина перед просоченням повинна бути добре просушеною. Час просочення – 10-15 хв. Далі латка відтискається і укладається поверх пробоїни: розгладження і фіксація проводиться жорсткою щіткою. Пильна увага приділяється краям латки. На висихання латок зазвичай відводять близько тижня, після чого можна проводити фарбування всієї поверхні покрівлі. Ремонт жолобів, звисів, водостоків і карнизних звисів проводиться набагато частіше, з причини більшої уразливості даних ділянок під час прибирання снігу і льоду.
Якщо на дефекти припадає більша частина всієї площі покрівлі, то її необхідно міняти повністю. Дана процедура має такий же алгоритм дій, як і укладання нового матеріалу. Демонтованими листами можна оформити південну сторону скатів, попередньо очистивши, обрізавши та покривши їх фарбою чи оліфою. Щоб оформити розжолобок, карнизний звис або іншу ділянку покрівлі, рекомендується використовувати тільки нові металеві листи. Перед обтисненням всі фальци обробляють замазкою на залізному сурику.
УВАГА!
Не робіть ПОМИЛОК у розрахунку!
Використовуйте будівельні калькулятори онлайн - розрахунок будівельних матеріалів та конструкцій для ремонту і будівництва швидко та точно.
Більш дешевим варіантом ремонту металевого даху є використання рулонних матеріалів.
У цьому випадку наступний порядок дій:
Процедуру проводять від карниза до коника: кожен наступний ряд повинен мати напуск 8 см на попередній. Щоб поперечні смуги було зручніше укладати, стоячі фальци відгинають до площини покрівлі.
Капітальний ремонт залізної покрівлі може бути здійснено за допомогою полімерного покриття: стару обробку в такому разі знімати не обов'язково.
У складі «Полікрова» є і наливні полімерні компоненти:
Рулонну основу досить легко укласти та приклеїти, а наливна основа сприяє виникненню монолітної плівки. «Полікров» представлений у продажу в багатому колірному різноманітті. Найбільшою популярністю користується сріблястий колір: його відбивальні характеристики забезпечують чистоту і новизну покриття тривалий час після укладання. По ходу експлуатації нижня рулонна основа «Полікрова» надійно захищене верхнім шаром, який можна при необхідності оновити.
До сильних сторін можна віднести наступне:
Алгоритм укладання рулонно-полімерної композиції «Полікров»:
Якщо покрівля може бути перекрита одна смуга (20-22 м), для покриття обирається суцільне укладання від коника до звису. Ремонт старої покрівлі великої площі починають знизу.
Властивості:
Найбільш вразливими ділянками металевої покрівлі є місця стикування. Якщо відбувається порушення режиму температури та вологості, то до таких можна віднести також проміжки між обрешітковими брусками по горищній стороні. Це пояснюється тим, що неоцинковані сталеві цвяхи, болти та інші кріплення в місцях з'єднання з оцинкованими листами утворюють руйнівну електропару. Щоб попередити подібні явища, рекомендується використовувати рубероїдні прокладки.
Фарбування є завершальною стадією ремонту даху. На фарбувальний шар руйнівним чином впливає вода, сірководень, повітря, вуглекислота, пісок, пил і дим. Щоб максимально мінімізувати їх вплив, фарбування потрібно здійснювати чітко за інструкцією. При нанесенні важливо домагатися рівності та гладкості шарів, що запобігає скупчуванню різних забруднень.
У випадку нерівномірності нанесення зазвичай виникають тріщини: затекла вода почне швидко руйнувати покрівельний матеріал. Для надійності фарбу рекомендується наносити у 2-3 шари. Особливе значення має правильна підготовка основи, яка повинна бути повністю чистою і сухою. Що стосується температурного режиму, то більшість фарб для даху розраховані для роботи при плюсових температурах.
Якщо все зробити правильно, то відремонтований металевий дах здатна прослужити тривалий час. При виявленні найменшого дефекту бажано відразу його усувати, інакше з часом проблема посилиться.