Зміст:
Сильні та слабкі сторони такого рішення
Розробка проєкту і розрахунок кута нахилу
Як зробити кроквяну систему односхилого даху
Монтаж дерев'яної каркасного даху гаража
Найкращий спосіб забезпечить своєму автомобілю комфортне зберігання – побудувати особистий гараж. Якщо будівельні роботи ведуться самостійно, рекомендується вибрати для гаража односхилу покрівлю.
Сильні та слабкі сторони такого рішення
Односхилий дах, як і будь-яка інша будівельна конструкція, має свої недоліки:
- Слабкий зсув снігу. В зимовий час у регіонах з рясними снігопадами це може викликати значне збільшення навантаження на кроквяну систему і фундамент. Щоб уникнути подібних явищ, кут ухилу ската рекомендується робити максимально великим.
- Немає можливості облаштувати горище або мансарду.
- Слабка енергоефективність. Утеплити односхилу покрівлю досить проблематично.
- Естетична складова. В цьому відношенні дах з одним скатом поступається традиційним двосхилим конструкціям.
Всі перераховані вище причини роблять односхилі дахи непривабливим варіантом при оформленні житла: найчастіше таким чином оснащуються різні підсобні приміщення.
Серед сильних сторін конструкцій даного типу можна виділити наступне:
- Дешевизна. Вибір у бік односхилої покрівлі дозволить заощадити не менше 30% фінансів. У першу чергу це стосується помітного зниження витрат на кроквяну систему і покрівельне покриття. Надійність конструкції при цьому не страждає.
- Простий монтаж. Проста збірка дає можливість знизити витрати на монтажні роботи, оскільки побудувати гараж з односхилим дахом можна своїми руками, без наявності особливого досвіду в цій галузі.
- Швидке будівництво. Споруджується односхилий дах всього за кілька днів.
Розробка проєкту і розрахунок кута нахилу
Щоб скласти креслення гаража з односхилим дахом, не знадобиться особлива архітектурну освіту. Головне тут — визначити різницю висоти між двома опорними стінами. Для визначення цього параметра береться співвідношення 1:3 - при ширині гаража 6 м вища стіна підіймається на 1 м. Найчастіше ухил отримують між двома протилежними бічними стінами, а для оформлення фронтальної та задньої сторони застосовують скошений верх. Каркасні гаражі з односхилим дахом шириною більше ніж 4,5 м вимагатимуть застосування додаткових підпиральних стійок і підкосів.
При розрахунку оптимального нахилу ската на облік беруть три основних параметри:
- Вітрове навантаження. Для цього необхідно вивчити спеціальні карти, що містять вказівку на основний напрямок і силу вітрів у даній місцевості. Існує 8 умовних будівельних зон, кожна з яких має рекомендований кут нахилу покрівлі. У районах з сильними вітрами покрівлі роблять максимально пологими.
- Об'єм опадів за рік. Вся країна розбита на 8 зон за рівнем випадання снігу. Там, де снігу випадає багато, а лежить він довго, рекомендується проєктувати круті покрівлі. Завдяки цьому сніг та опади будуть природним шляхом зісковзувати вниз.
- Покрівельний матеріал. Кут нахилу може залежить також від ступеня гладкості покрівельного покриття: гладкі покрівлі дозволяється робити більш пологими.
Як зробити кроквяну систему односхилого даху
УВАГА!
Не робіть ПОМИЛОК у розрахунку!
Використовуйте будівельні калькулятори онлайн - розрахунок будівельних матеріалів та конструкцій для ремонту і будівництва швидко та точно.
Кроквяна система односхилого даху гаража входить в число найпростіших систем даного типу. Складається вона з невеликого переліку елементів, в основному – дерев'яних. Для спорудження дерев'яного даху гаража рекомендується використовувати хвойну деревину, яка пройшла якісну антисептичну обробку.
До складу даної кроквяної конструкції входять наступні елементи:
- Мауерлат. Призначення цього товстого міцного бруса перерізом 150х150 мм зводиться до створення якісної опори для покрівельної конструкції. Цей своєрідний фундамент укладається поверх бічних стін, на які будуть упиратися скати. Завдяки мауерлату досягається якісний розподіл маси даху, з подальшою передачею її на опорні стіни. Як кріплення тут використовуються анкерні болти: їх вкручують врівень у верхню частину стін. Мауерлат і стіна додатково прокладається гідроізоляційним матеріалом (зазвичай це – руберойд).
- Кроквяні ноги. За допомогою цих брусів перетином 50х150 мм формуються обриси даху. У односхилих конструкцій зазвичай застосовуються висячі крокви, опорою для яких служить тільки мауерлат. Щоб сформувати комфортний для гаража звис покрівлі, крокви виготовляються на 40-50 см довше споруди: таким чином забезпечується надійний захист стін від кліматичних опадів. Крокви, що мають довжину понад 4,5 м, необхідно посилити стійками. Дистанція між окремими кроквами може бути від 60 до 120 см (онлайн калькулятор розрахунку односхилого даху).
- Звис. Це дистанція покрівлі, на яку вона виступає за межі гаража. При недостатній довжині кроквяних ніг їх нарощують спеціальними кониками.
- Фронтон. Так називають трикутну ділянку стіни, межами якої виступає скат і карниз. При спорудженні гаража його зручніше вбудувати до початку монтажу даху.
- Решетування. Основа під укладання покрівельного матеріалу. Воно може бути суцільним або решітчастим. Для виготовлення суцільного латування зазвичай використовують вологостійку фанеру: вона застосовується під м'які покрівельні матеріали. Ґратчастий каркас для металочерепиці та профнастилу виконується з необрізної дошки.
Монтаж дерев'яної каркасного даху гаража
Після зведення коробки можна починати спорудження односхилого гаражного даху: зазвичай на цю процедуру йде не більше двох днів.
Як зробити односхилий дах на гаражі:
- Встановити мауерлат. Уклавши гідроізоляцію по верхньому торці стіни, необхідно просвердлити в стіні та мауерлаті отвори під анкери. Розташовувати їх рекомендується з таким розрахунком, щоб уникнути збігу з місцем для врізки крокв. Занадто часто отвори робити не слід, оскільки це знижує міцність мауерлата.
- Монтаж крокв. Напиливши брус відповідного перерізу і довжини, його кінці потрібно оснастити виїмками для укладання на мауерлат. Першими встановлюють крайні крокви односхилого даху гаража, ретельно звіривши їх положення у просторі за допомогою рівня. Далі між ними натягують волосінь, яка служить орієнтиром для монтажу інших ферм. Їх кріплення здійснюється на цвяхи.
- Укладання гідроізоляції. Поверх крокв проводять укладання гідроізоляційної плівки, фіксуючи її на контробрешетування за допомогою рейок. Якщо потрібно нахльостування плівки, то його роблять не менше 150 мм.
- Спорудження латування. Його тип (суцільний або ґратчастий) вибирається в залежності від покрівельного матеріалу.
- Монтаж настилу. Якщо застосовується ондулін або металочерепиця, то укладання листів потрібно починати з нижньої частини покрівлі, враховуючи перехльости 10 см. Як кріпильний матеріал застосовуються оцинковані саморізи, оснащені каучуковими голівками. Під час закручування каучук деформується, повністю закриваючи кріпильний отвір: таким чином покрівельне укладання виходить більш герметичним.
- Набивання лобової дошки. Вітрова (лобова) дошка не тільки захищає нутрощі покрівельного пирога від задування вітром, але також служить основою для встановлення водостічної системи. Гаражі рекомендується оснащувати пластиковим кріпленням для водостоків: ці елементи не бояться корозії, та їх дуже зручно кріпити на вітрову дошку.
Як видно з опису, монтаж односхилої кроквяної системи гаража виконати досить просто. При цьому для конструкцій даного типу характерний високий ступінь надійності забезпечення комфортних умов зберігання автомобіля.