Зміст:
На яку конструкцію звернути увагу
Тепер дуже популярною є функціональна конструкція у вигляді навісу для автомобіля з полікарбонату. У цій статті ми розповімо, як зробити такий навіс, які матеріали вибрати, як створити проєкт, і як це все зробити своїми руками.
Навіс для машини з полікарбонату дозволить захистити її від:
У навісу є деякі переваги в порівнянні з гаражем. Його легше звести, потрібно менше витратитися на матеріали для його виготовлення. Перебуваючи під навісом, машина добре продувається, що важливо для днища та інших елементів кузова, поява корозії буде виникати значно рідше.
Вибираючи тип навісу, спочатку потрібно вибрати для нього місце, це частково визначить конструкцію навісу.
Конструкція може зводитися у вигляді:
Мала маса полікарбонату дає можливість встановлювати простіший вигляд навісу – козирок. Від повноцінного навісу він відрізняється тим, що він буде мати опорні елементи лише з одного боку конструкції.
Козирки, як правило, закріплюються до стіни будинку або іншої споруди. Якщо потрібно встановити таку конструкцію як окремий об'єкт, то знадобиться встановити посилені опори на дуже якісному фундаменті, оскільки на нього буде припадати досить велике навантаження.
Полікарбонат легко кріпиться до каркаса, як з металу, так і з дерева. Але вважається, що металева конструкція з прозорим матеріалом виглядає найкраще – вона виглядає більш легко і стильно. Такий навіс буде мати відмінний вигляд на будь-якій ділянці.
Бувають такі різновиди металевих каркасів:
У кожного матеріалу є свої плюси та мінуси. Так, каркас зі сталі вийде найдешевшим. Алюмінієвий каркас, природно, дорожче, але конструкцію з такого матеріалу завжди можна демонтувати для зберігання, наприклад, взимку.
Якщо робити навіс на дві машини з полікарбонату з елементами художньої ковки, то готова конструкція буде виглядати дуже ефектно, вона буде прикрасою будь-якого ландшафту. Звичайно ж, витратитися на такий навіс доведеться пристойно.
Роблячи навіс для машини своїми руками, металевий каркас завжди можна встановити на фундамент з цегли, блоків і каменю. В цьому випадку опори не потрібно закопувати в землю, де відбувається їх неминуча корозія, навіть якщо сталь піддалася обробці спеціальними захисними засобами.
УВАГА!
Не робіть ПОМИЛОК у розрахунку!
Використовуйте будівельні калькулятори онлайн - розрахунок будівельних матеріалів та конструкцій для ремонту і будівництва швидко та точно.
Для спорудження двосхилих дахів полікарбонат практично не використовується.
Найбільш естетично навіс для двох машин з полікарбонату виглядає, якщо конструкція представлена у вигляді:
Для першого варіанту каркас можна робити з дерева, в інших випадках – тільки з металу.
Створюючи проєкт, що передбачає виготовлення даху складної конструкції, потрібно ретельно продумати нахил всіх його елементів, щоб на даху не накопичувалися опади та сміття. Найбільше це стосується хвилеподібних дахів, де з легкістю збирається сніг і сміття.
Цей матеріал має цілий ряд позитивних якостей, серед яких:
Визначаючись з матеріалом, звертайте увагу на товщину матеріалу, його якість, колір і показники пропускання світла.
Для того, щоб навіс витримував будь-які погодні умови, матеріал повинен бути досить міцним.
Листи полікарбонату бувають такої товщини:
Для односхилого навісу для автомобіля з полікарбонату підійде матеріал товщиною 6-12 міліметрів. Застосування листів більшої товщини недоцільне – ви просто витратите більше грошових коштів (прочитайте: "Яка повинна бути товщина полікарбонату для навісу – фактори, що впливають на вибір матеріалу"). Економити, звичайно ж, теж не варто, оскільки тонкий лист буде прогинатися, наприклад, під дією великого скупчення снігу. Занадто часте решетування лише візуально зробить конструкцію важче, і також буде більш витратним.
Також варто дивитися і на щільність листів полікарбонату, чим вона вище, тим вони будуть важче. Монолітний полікарбонат буде щільніше сотового, тому він гірше гнеться і коштує дорожче.
Якщо вам потрібен саме сотовий полікарбонат, то потрібно визначитися з необхідною його щільністю – вона повинна перевищувати 0,72 г/м3. Менша щільність зробить матеріал менш міцним, тому він не витримає град, що може призвести до пошкодження лакофарбового покриття автомобіля.
Купувати полікарбонат найкраще у перевірених виробників, оскільки вони можуть гарантувати, що матеріал не буде пропускати УФ-випромінювання. Його виготовлення відбувається згідно з вимогами та стандартами якості, а на поверхню матеріалу нанесено захисне полімерне покриття. Такий полікарбонат буде достатньо довговічним, збереже свій колір і структуру, не руйнуючись і не виділяючи токсинів.
Забарвлення матеріалу підбирають, виходячи з власних уподобань. Єдина рекомендація стосується гармонійного поєднання навісу з іншими елементами архітектури на ділянці.
Зверніть увагу, що навіс для автомобіля потрібно виготовляти з матового матеріалу, щоб сонячні промені не могли нагрівати метал корпусу в жарку погоду.
На початковому етапі створення навісу для авто варто визначитися з розташуванням. Місце підбирають так, щоб до нього був зручний під'їзд, не перетинаючи пішохідні доріжки, якщо це можливо. Також має значення планована кількість автомобілів, які будуть розміщуватися під навісом.
При плануванні проводиться розрахунок розмірів навісу для машини з полікарбонату. Для визначення мінімальної ширини внутрішньої частини конструкції до висоти, ширини та довжини автомобіля додають по метру. Додавання ще одного додаткового метра до ширини зробить навіс більш зручним для експлуатації.
Якщо під навісом будуть розташовані кілька машин, ширина конструкції обчислюватиметься шляхом підсумовування габаритів кожного авто з додаванням по 1 метру на кожен розмір і додаткових 80 см відстані між ними.
Рекомендована висота навісу для автомобіля з полікарбонату становить 2,2-2,5 метра. Занадто низька споруда буде незручною, а дуже висока – не зможе захищати від опадів у вітряну погоду.
Крок між опорними стовпами з боків навісу становить 1,5-3 метри, а ось для компактного критого майданчика з дахом у формі арки можна обійтися лише кутовими опорами. Якщо дах односхилий, його нахил повинен перевищувати 20º - виходячи з цього, проводиться розрахунок висоти опор.
Якщо навіс досить широкий (5-6 метрів) і розрахований на дві машини, каркас споруджують одним з методів:
На даному етапі потрібно вибрати тип кріплення опорних металоконструкцій.
Способи їх монтажу:
Яким чином буде зібрана сама металоконструкція – на болтах або за допомогою зварювання – залежить від наявності обладнання і практичних навичок.
Наведемо послідовність споруди полікарбонатного критого майданчика для авто, розрахованого на одне паркувальне місце.
Спочатку ділянку розмічають і підготовляють до роботи. Першою чергою прибирають верхній шар ґрунту, домагаючись ідеально рівній поверхні. Далі на майданчику розсипають суміш піску з гравієм і ретельно її втрамбовують. Тепер потрібно встановити по периметру ділянки дерев'яну опалубку і укласти по всій поверхні армувальну сітку. Далі потрібно залити цементним розчином єдину плиту і дочекатися повного висихання й остаточного затвердіння бетону. Тільки після цього можна продовжувати роботи зі встановлення навісу.
Для арочної конструкції потрібна профільна труба 40×40 мм, форму якій надають за допомогою трубогиба (розрахувати дугу труби на вигин - калькулятор згинання). Згинання здійснюють згідно з розрахунками. Для зручності можна підготувати шаблон, за яким і зігнути три однакові деталі каркаса.
Згідно з планом, по ділянці роблять розмітку. Перед встановленням квадратних профільних опор, перетином 80×80 мм, на нижній їх торець приварюють майданчики для монтажу. Крізь ці майданчики в товщу бетону протягують анкера (по три з кожної сторони) і закріплюють опори. Верхні торці опор з'єднують по периметру з'єднувальними профілями 40×40 мм. Між центральними опорами також монтують з'єднувальний профіль.
Зігнуті арочні деталі приєднують до опорних стовпчиків, таким чином виходить практично готовий каркас. Жорсткість всій конструкції можна надати, якщо приварити до арок і горизонтальних профілів вертикальні розпірки – їх кількість передбачена проєктом.
Тепер можна розпочинати фіксацію поздовжніх профільних труб, на які згодом буде кріпитися полікарбонат. Приварюють їх до зовнішньої частини арочних профілів. Після закінчення зварювальних робіт усі металоконструкції обробляють антикорозійним засобом і фарбують.
Виконуємо нарізку матеріалу. Лист полікарбонату за довжиною повинен перевершувати розмір арки приблизно на 1-1,5 метра – тоді на його край можна буде помістити захисний профіль. А якщо перевищення складе близько 2-3 метрів, з них вийдуть звиси даху. Різання матеріалу можна виконувати дисковою пилкою для алюмінію, не знімаючи при цьому захисну плівку. Монтаж полікарбонату проводять полімерним покриттям назовні – ця сторона захищає від УФ-випромінювання.
На арках фіксують нижні елементи стикувальних профілів для полікарбонату. У матеріалі попередньо виконують отвори для кріплень, розташувавши їх між ребрами жорсткості, на відстані 3-4 метри. Оскільки профіль має властивість розширюватися при нагріванні, розмір отвору повинен перевищувати діаметр саморізів на 2 мм.
Щоб лист ніздрюватого полікарбонату увійшов в стикувальний профіль на суміжній арці із зазором 2-3 мм з кожної сторони, його край можна підрізати. Цей проміжок потрібний для недопущення деформації матеріалу через термічне розширення.
Обидва краї основного профілю промащують герметиком, а потім у нього вставляють два листи полікарбонату і вирівнюють до отримання симетричних звисів. Після цього потрібно приклацнути верхню частину роз'ємного профілю, постукавши по ній киянкою.
По закінченні монтажу полікарбонату його торці проклеюють перфорованою плівкою і закупорюють торцевими профілями. Таким чином матеріал захищають від пилу, шкідників і забезпечують його довговічність.
Отже, навіс з полікарбонату закінчений: прибравши будівельні відходи, можна ставити під нього машину.